مشاوره بازرگانی بلند مدت

مشاوره بلند مدت بازرگانی

خدمات ۰ تا ۱۰۰ بازرگانی و صادرات توسط تیم مشاوره و تحقیقات شرکت مادر ما  ( فیوچر اسکای ) به پشتوانه ۲۰ سال فعالیت تجاری در داخل و خارج ایران ارائه میگردد اما در این صفحه به بررسی مشکلات پیش روی شرکت ها در صادرات و راه حل های آنها و همینطور تشریح خدمات مشاوره صادراتی تیم مشاوره فیوچر اسکای و تاثیر آن در رشد صادرات و توانمند ساختن تیم بازرگانی شما می پردازیم ، پس برای رشد صادرات خود چند دقیقه ایی بر روی این مطالب متمرکز شوید ، ما همواره در کنار شما و جوابگو سوالات شما خواهیم بود

بازاریابی بین الملل چیست؟

بازاریابی بین الملل، انجام فعالیت های مربوط به بازاریابی و دسترسی به مشتریان در بیشتر از یک کشور میباشد به بیان دیگر روش های تخصیص منابع و هدف های شرکت، در جهت مارکتینگ در کشورهای خارج از مرز کشور شرکت تولید کننده کالا و خدمات را بازاریابی بین الملل می نامند.



صادرات چیست و چرا به صادرات نیاز داریم؟

تعریف صادرات را میتوان فروش کالا و خدماتی به بازارهایی در سراسر دنیا بیان کرد.

به دو دلیل اصلی ما نیاز به صادرات داریم :

دلیل اول : برای اینکه بازارهای فروش خود را متعدد کنیم و با تعدد بازار هدف در کشورهای مختلف امنیت کسب و کار خود را بالا ببریم 

دلیل  دوم :  بتوانیم از سود بیشتر در شرایط فعلی و با توجه به نرخ دلار و اختلاف زیاد آن با تومان بهره مند شویم.

فرآیند صادرات را از کجا و چطور باید شروع کرد ؟

برای شروع پروسه صادرات سه مرحله اصلی پیش رو داریم :

مرحله اول : تحقیق و بررسی و براوردهای لازم جهت تدوین نقشه راهی مناسب 

مرحله دوم : تدوین یک نقشه راه مناسب صادراتی بر اساس تحقیقات خود و تواناییهای موجود 

مرحله سوم :  شاید  مهم ترین مرحله فرآیند اجرای برنامه تدوین شده بازاریابی در جهت پروسه صادرات هست


مشکلات ما در فرآیند صادرات چیست ، شرکت ها با چه مشکلاتی در این فرایند مواجه هستند ؟

مشکل اول : براساس تحقیقات ما و با توجه به  مراجعینی که تا بحال داشته ایم به این نتیجه رسیده ایم که  اکثر شرکت ها و تولید کنندگان یا تیم بازرگانی برای انجام روند های بازرگانی ندارند یا در صورت داشتن تیم بازرگانی این تیم  به درستی هدایت نشده است و در انتها نتیجه ضعیفی گرفته اند و در ادامه صادرات و فرایند بازرگانی به یک چالش بزرگ برای آنها تبدیل شده است .

مشکل دوم : هزینه های بازاریابی بالا برای دستیابی به مشتریان در کشور های دیگر است یا حتی در بعضی موارد ذهنیت اینکه فرایند صادرات یعنی،  سفر ، نمایشگاه و ... پس هزینه سنگین دارد و در نتیجه مدیران قبل از تحقیق از ترس هزینه بر اساس همین ذهنیت از انجام کار منصرف می شوند .

 البته این حرف کاملا درست است که بازاریابی و صادرات هزینه دارد ولی از نظر تیم ما هزینه ها در این فرایند کاملا قابل کنترل است و فقط باید هوشمندانه به کار بنگریم.


بگذارید یک برآوردی از هزینه هایی که شما در یک پروسه مارکتینگ که توسط تیم خودتان انجام شود را  در پایین ترین سطح با هم بررسی کنیم، موافقید ؟

اگر فرض کنیم شما بخواهید پروسه بازاریابی صادراتی را تنها با ۲ نفر در مجموعه خود انجام دهید، یک نفر فقط با مهارت اپراتوری و یک نفر کارشناس بازرگانی با تجربه نسبی و مهارتی متوسط

 در این صورت هزینه ایی که برای حقوق ، بیمه ، مزایا ، محل کار و تجهیزات مورد نیاز برای این ۲ نیرو باید انجام دهید بصورت تقریبی ماهیانه هفت میلیون تومان یا به عبارتی سالیانه هشتادو چهار میلیون تومان می باشد، تعجب نکنید این رقم کاملا واقعی است و مشکل از جایی شروع میشود که شما از تیم خود نتیجه ایی نمیگیرید .

راه کار چیست ؟

راه کار اول : شروع آموزش و توانمند کردن تیم بازرگانی خود  توسط متخصصان این رشته و کوچ و هدایت آنها  بر اساس آموزشها  تا از این طریق  توانمندی انجام فرآیند های صادراتی را در تیم خود نهادینه کنند و نتیجه فعالیت های تیم بازرگانی خود را با این روش بالاتر ببرند .

راه کار دوم :  در صورتی که شرکتی با توجه به هزینه ها  و مشکلات کنترل و مدیریت پرسنل تمایل به ایجاد تیم بازرگانی نداشته باشد، در این جا باید با در نظر گرفتن هزینه های مدیریت شده ، و انتخاب درست از شرکت های متخصص در این زمینه  کمک بگیرد و کل فرآیند را برون سپاری کنند .

ولی در هر دو راهکار باید به یک نکته توجه داشته باشید که همواره کنترل کلیه امور و نظارت بر فرایند ها باید زیر نظر شما باشد که آینده صادرات و  بازرگانی شما وابسته به عوامل خارجی و شرکت های واسطه نگردد.

توجه داشته باشید که هر یک از دو راهکار بالا فقط زمانی بکار می آید که شما تصمیم جدی برای صادرات داشته باشید نه فقط علاقه به صادرات .


خدمات مشاوره بازاریابی و صادرات چه کمکی به سازمان شما می‌کند؟

احتمالا برای شما همیشه  سوالاتی در خصوص نحوه صادرات کالا به کشورهای مختلف و چگونگی شروع صادرات و مسائلی از این قبیل مطرح بوده است. اما چون اطلاعات خاصی در این زمینه نداشته‌اید یا همانطور که در بالا اشاره شد ترس از هزینه های احتمالی  از انجام صادرات  منصرف شده‌اید. اگرچه تجارت و بازرگانی به خودی خود پیچده بوده  اما می‌توان با کمک گرفتن از یک فرد یا تیم با باتجربه در این زمینه‌،  کم‌کم به این حوزه ورود کرد و فعالیت خود را گسترش داد و ریسک هزینه های خود را با  استفاده از تجارب یک مشاور بازرگانی و تیمش به حداقل رساند ، این یعنی بجای اینکه اشتباه کنیم و تجربه کسب کنیم تجربه را به حداقل قیمت بخریم .

مشاوره بازاریابی توسط متخصصینی صورت می گیرد که با توجه به تجربه فعالیت چندین ساله در حوزه بازرگانی خارجی درک عمیقی در رابطه با ساز و کارهای موجود در ارتباط با فرآیند بازاریابی و صادرات دارند.  مشاوران با توجه به محصولات یا خدماتی که یک کسب و کار ارائه میدهد به صاحبان آن کسب و کار کمک میکنند تا گام های صادراتی را بر اساس برنامه ای که تدوین شده است طی کنند . این گام ها شامل یک طرح بازاریابی، تعیین بازار هدف مناسب، چگونگی یافتن مشتریان ، نحوه مذاکره با مشتریان و ....

البته کار تیم مشاوره توسط متخصصان در اینجا به پایان نمیرسد بلکه در هر گام از اجرای برنامه از قبل تعیین شده در کنار شما خواهند بود و حتی پس از اجرا در کنار شما به تحلیل نتایج میپردازند و در صورت نیاز تغییراتی را در برنامه صادراتی اعمال میکنند تا به شکل بهینه تری به اهداف صادراتی تعیین شده دست پیدا کنید.


تیم مشاوره شرکت راه تجار ( فیوچر اسکای )  چگونه می تواند در این مسیر کنار شما باشد ؟

دپارتمان تحقیقات بازار و بازاریابی شرکت فیوچر اسکای باتوجه به تجربه های بازرگانی خود در کشور های متفاوت و زیر ساخت ها و ابزار بازرگانی خود در خارج از کشور و افراد آموزش دیده در این حیطه می تواند به روش های زیر شما را همراهی کند

 

روش اول : آموزش تمامی فرآیند ها به تیم شما و مشاوره و همراهی تیم شما جهت اجرای فرآیند ها  در این روش می توانیم تیم بازرگانی شما را از صفر تا صد آموزش دهیم و تیم را هدایت کنیم و گزارش تمامی این روند را به شما ارائه دهیم در این مدل مشاوران شرکت ما درکنارشما خواهند بود.

روش دوم : انجام پروسه مارکتینگ خارجی توسط تیم مارکتینگ شرکت فیوچر اسکای ،زمانی که شما تیم بازرگانی درون سازمان خود ندارید در این حالت نیاز است بر اساس مشاوره ما حداقل زیر ساخت بازاریابی را فراهم کنید ولی کل مسیر بازاریابی تا به نتیجه رسیدن کار را تیم بازرگانی و بازاریابی ما زیر نظر شما و با نام شما انجام خواهد داد و گزارش کامل روند به شما داده خواهد شد . در این مدل مشاورین و تیم بازرگانی ما فرآیند بازاریابی و بازرگانی را به عهده خواهند گرفت .

روش سوم : تدوین نقشه راه بازاریابی صادراتی و ارائه به شما در قالب فایل های مکتوب است،  ما جدا از برنامه های مشاوره ای می توانیم با پیاده سازی نقشه راه بازاریابی صادراتی شما نیز در کنارتان باشیم و در این مسیر شما را یاری نماییم. در این صورت نقشه راه بازاریابی بر اساس نیاز شما ، توانایی شما و مشخصات شرکت شما طراحی می گردد و به شما ارائه می گردد.

    

خدماتی که شما در طول مشاوره های بلند مدت دریافت می کنید چیست؟

1 - دریافت نقشه راه بر اساس اهداف شما و برنامه ها بعد از نشست و تحقیق درباره سازمان شما 

2 - جلسات مشاوره هفتگی با مشاور ارشد و کوچ تیم

3 - جلسات مشاوره هفتگی با مشاور بازرگانی مخصوص پروژه شما

4 - آموزش کامل تیم اجرایی شما برای انجام گام های صادراتی

5 - مشخص کردن گلوگاه ها در طی فرآیند اجرای بازاریابی صادراتی

6 - ارائه گزارشات هفتگی و ماهیانه از روند اجرا فعالیت


طول مدت مشاوره چه مدت خواهد بود ؟

مدل اول : مشاوره های یک ساله 

مدل دوم :  مشاوره های پروژه ایی که مدت زمان آن بر اساس پروژه تعریف میشود

مدل چهارم : مشاوره های تک جلسه ایی موضوعی ( اطلاعات بیشتر کلیک کنید )


آیا مشاوره ها بصورت حضوری انجام میشود یا تلفنی ؟

امکان مشاوره با آقای سوری و تیم مشاوره شرکت به طرق زیر امکان پذیر است

1 - حضور بر اساس برنامه در واحد شرکت متقاضی

2 - برگزاری جلسات مشاوره در یکی از دفاتر فیوچر اسکای ( واحد دبی - تهران - اصفهان )

3 - از طریق تلفن

4 - از طریق بستر های اختصاصی مشاوره به صورت آنلاین که یکی از پر طرفدارین بستر ها برای دریافت مشاوره توسط مشتریان ما می باشد مانند عکس زیر

                                                        


آیا جلسات مشاوره ، برای همه اصناف است؟

خدمات مشاوره برای تمامی گروه مخاطبینی که در حوزه بازرگانی فعالیت میکنند میتواند طراحی شود، مانند :

گروه 1 :  تولید کنندگانی که قصد صادرات کالای خود را دارند.

گروه 2 :  بازرگانانی که به حوزه صادرات علاقه مند و قصد گسترش آن را دارند.

گروه 3 :  شرکت های خدماتی که قصد صادرات خدمات خود را دارند،

گروه 4 :  اشخاص حقیقی یا حقوقی که جهت گسترش بازرگانی خود درصدد یافتن سرمایه گذار هستند

گروه 5 :  بازرگانانی که  ................

همانطور که میبینید گروه های مختلف میتوانند از این خدمات به نسبت نیاز خود استفاده کنند ، ما جوابگوی سوالات شما هستیم.


تمامی مشاوره ها با هدایت آقای سوری و زیر نظر مستقیم ایشان انجام میشود کمی درباره ایشان بدانیم :

 آقای امیر حسین سوری  مدیر توسعه و فروش بین المللی شرکت فیوچر اسکای امارات هستند که سابقه فعالیت تجاری ۲۰ ساله در خارج و داخل کشور دارند و ۱۴ سال است تخصصی در صنعت سنسورهای صنعتی سکان فروش خارجی شرکت فیوچر اسکای را در دست دارند همچنین ایشان با اجرای بالای ۳۰ کلاس و سمینار آموزشی در حوزه بازرگانی در ایران  کارنامه خوبی در این زمینه نیز از خود بجای گذاشته اند که در وبسایت واحد آموزش شرکت میتوانید با نحوه تدریس و فعالیت های ایشان بیشتر آشنا شوید همچنین ایشان مشاور باشگاه بازرگانان اتاق بازرگانی اصفهان نیز هستند ، در طول مدت فعالیت تجاری خود تا به حال به حدود ۲۰ کشور جهان سفر های تجاری داشند و سابقه فروش کالا به ۴۰ کشور جهان را در کارنامه خود دارند. در وبسایت شخصی ایشان  میتوانید اطلاعات بیشتری نسبت به آقای امیر حسین سوری بدست آورید .

دانلود فایل رزومه آقای سوری

مراحل ارسال درخواست مشاوره به تیم ما چگونه می باشد ؟

1- تماس با کارشناسان شرکت  و اطلاع  درخواست خود

2- پر کردن فایل پرسشنامه آنلاین برای درک هرچه بیشتر تیم ما از نیاز شما.

3- بررسی جواب شما به پرسشنامه و تحلیل توسط تیم ما و اعلام نتیجه که آیا با توجه به نیاز شما امکان همکاری توسط تیم ما وجود دارد یا خیر.

4- تماس تلفنی یا حضوری ( در صورت نیاز )  یکی از کارشناسان ما جهت صحبت های تکمیلی  در مورد پرونده شما و دریافت اطلاعات بیشتر که ممکن است با توجه به تحلیل تیم ما از جوابیه شما نیاز باشد. 

5- بررسی مجدد اطلاعات بدست آمده در نشست آخر  کارشناسان ما و جمع بندی مجدد و در صورت مثبت بودن نتیجه به مرحله ششم وارد خواهیم شد.

6- تدوین پیشنهادیه اول متناسب با نیاز شما و ارسال مکتوب آن برای شما جهت مطالعه و تصمیم گیری اولیه .

7- تدارک یک جلسه حضوری با شرکت شما جهت تشریح طرح پیشنهاد اولیه ( در صورت عدم امکان تشکیل جلسه حضوری از ظرفیت های آنلاین استفاده خواهیم کرد )

8- تنظیم پیش نویس قرارداد با ذکر مفاد تعهدی و مالی که بر اساس طرح اول و نتیجه جلسات بعد از آن حاصل شده است .

9- رفع نواقص قرارداد با مذاکرات بعد از پیش نویس تا رسیدن به توافق نهایی و امضا قرار داد توسط طرفین. 

10- شروع فعالیت  تیم مشاوره بر اساس تعهدات قرارداد و همکاری با شما. 


حتما برای شما سوالی پیش آمده ، هزینه های این نوع از مشاوره ها چگونه محاسبه میشود ؟

 

هزینه اجرای پروژه بازاریابی بین الملل بر اساس نوع پروژه متفاوت می باشد و پس از مذاکرات حضوری و بر اساس نوع توافق صورت گرفته از بابت نوع همکاری  تیم ما  محاسبه می گردد.

در محاسبات هزینه ، تیم  ما با توجه به نیاز و درخواست های شما به دقت میزان نفر ساعتی هایی که در طول فرایند پروژه با توجه به تخصص آنها باید بر روی پروژه شما فعالیت کنند را به همراه ابزار و دیگر نیازمندی های مربوط به این پروژه محاسبه میکنند تا بتوانند قیمتی منطقی که هم  کیفیت بالای اجرا را در برگیرد و هم توجبه اقتصادی مناسبی برای شما داشته باشد را در پیشنهاد خود منعکس کنند.

توجه داشته باشید به هر میزان که در فرایند اجرای یک پروژه تیم بازرگانی شما حضور فعالتری داشته باشد هزینه اجرای آن پروژه پایین تر خواهد آمد پس قیمت یک پروژه نیز به مراتب ارزانتر خواهد شد.

″ هدف ما گرفتن بهترین نتیجه در پروژه صادراتی شما با کمترین هزینه است ″


مدل های متفاوت خدمات مشاوره بازرگانی بین المللی شرکت فیوچر اسکای چند نمونه است ؟

مشاوره بلند مدت تیپ یک : کل مدت طول مشاوره یک سال خواهد بود و کل فرایند اجرایی را از صفر تا صد  بر عهده تیم بازرگانی شرکت ما قرار میگیرد ولی با نام ، ابزار و نظارت شما، حداقل هزینه این تیپ خدمات از ۱۰۰ میلیون تومان شروع میشود و بر اساس پیچیدگی های آن که در محاسبات ما بر اساس اطلاعات شما صورت میگیرد میتواند بالاتر رود

مشاوره بلند مدت تیپ دو : کل مدت طول مشاوره یک سال خواهد بود و تیم مشاوره ما بعد از تدوین نقشه راه و دستورالعمل ها  تیم بازرگانی شرکت شما را به مدت یک سال آموزش خواهد داد و کوچ میکند  که بتوانند بر اساس نقشه راه عمل کنند، حداقل هزینه این تیپ خدمات از  ۸۰ میلیون تومان شروع میشود و بر اساس پیچیدگی های آن که در محاسبات ما بر اساس اطلاعات شما صورت میگیرد میتواند بالاتر رود

تدوین نقشه راه : در این روش نقشه راه بازاریابی صادراتی بر اساس تحقیقات و با توجه به مشخصات شرکت شما توسط تیم مشاوره ما تدوین و بصورت مکتوب  به شما ارائه خواهد شد، حداقل هزینه این خدمات ۳۰ میلیون تومان است و بر اساس پیچیدگی های آن که در محاسبات ما بر اساس اطلاعات شما صورت میگیرد میتواند بالاتر رود.

نکته : خدمات فوق فقط به شرکت هایی پیشنهاد میشود که برنامه جدی و قطعی برای شروع و تغییرات در شرکت خود را دارند پس اگر هنوز برنامه جدی برای شروع ندارید استفاده از ۳ خدمت فوق را به شما توصیه نمیکنیم.

مشاوره های تک جلسه ای : این نوع مشاوره ها با محوریت موضوعات خاص مطرح شده توسط شما و بصورت تک جلسه ایی و ساعتی برگزار میگردد که لیست موضوعات قابل مشاوره و چگونگی اجرا در لینک روبرو موجود است  ( اطلاعات بیشتر کلیک کنید )

مشاوره های پروژه ایی و تحقیقاتی : در این مدل ما بر روی کی موضوع متمرکز میشویم و در مورد اجرای فرایند هم میتواند  فرایند اجرا  توسط تیم ما صورت بگیرد و یا توسط تیم شما برای دیدن موضوعات متنوع فعالیت ما در این حوزه و اطلاعات بیشتر در مودر این خدمات بر روی لینک روبرو کلیک کنید ( اطلاعات بیشتر کلیک کنید )


10 گام اصلی برای شروع فرآیند صادرات که در مشاوره های ما مورد توجه است چیست ؟

تیم مشاوره و مارکتینگ ما بر اساس نیاز شما در صادرات 10 گام اصلی برای فرآیند بازاریابی را طی خواهد کرد و در اجرای این گام ها چه در حوزه راهنمایی چه در اجرا همراه شما خواهد بود.

1- تحقیق بر اساس کالا یا خدماتی که قصد فروش آن را دارید

2- شناسایی دسته مشتریان و متقاضیان کالا یا خدمات و مشخصات مربوط به آنها

3- شناسایی کشور هدف صادرات و مشخصات مربوط به آن

4- بررسی قیمت تحقیق کالا در کشور هدف

5- بررسی قیمت تمام شده کالا

6- ساخت و بررسی زیرساخت بازاریابی

7- فرایند مشتری یابی در بازار هدف

8- شروع ارتباط با مشتریان و بازاریابی مستقیم

9- بررسی ابزار تبلیغاتی مجازی و غیر مجازی

10- شروع فرایند بازرگانی

این ۱۰ گام، ۱۰ گام موثر برای فعال کردن فعالیت های بازرگانی و بازاریابی هر شرکتی خواهد بود این فرایند می تواند توسط  تیم بازرگانی شما و مشاوره و کوچینگ تیم ما انجام شود یا بصورت کامل  توسط تیم مارکتینگ ما انجام شود که بسته به نوع انتخاب مدل مشاوره شما مشخص میشود.

در زیر نمونه ایی از گزارش گراف روند پیشرفت کار را که در طول مشاوره به شما داده خواهد شد را  ملاحظه میکنید .