این روزها هیچ شرکت و برند موفقی وجود ندارد که حضور خود را در فضای مجازی تثبیت نکرده باشد. خیلی از تجارت های کوچک امروزی هم تصمیم به ورود به این حوزه دارند اما با ناآگاهی های خود شروع کار را اشتباه انجام می دهند.

در حال حاضر یکی از مهمترین و هوشمندانه ترین تصمیماتی است که سرمایه گذاری در حضور آنلاین و بازاریابی اینترنتی تجارت آنلاین مبحثی پر سود در کسب و کارهای امروزی به هر برند، شرکت و یا حتی تجارت های کوچک می توانند اتخاذ کنند حساب می آید و فعالیت درست در آن، می تواند سود دهی کمپین های بازاریابی شما را دگرگون کند. حضور میلیون ها کاربر یا بهتر است بگوئیم مشتری فعال در اینترنت، ابزارهای کارآمد و ویژگی های منحصر به فرد این حوزه ، شما را در مدت خیلی کمتری به اهداف اقتصادی مد نظرتان نزدیک می کند.

نداشتن وب سایت

اگر وب نداشتن یک وب سایت اولین اشتباه بزرگ هر برند یا تجارتی می باشد که بازاریابی اینترنتی کسب و کار اینترنتی همخوانی نخواهید داشت و در واقع باید گفت که شما برای فعالیت آنلاین و هدفمند سایت نداشته باشید، با قوانین نمی توانید بدون وب سایت کار زیادی از پیش ببرید. این مورد حتی برای تجارت هایی که عمده فعالیت آن ها مثل فروشگاه ها، .رستوران ها، کافه ها و ... بیرون از اینترنت است نیز حیاتی می باشد.

فراموش نکنید که داشتن یک وب سایت اینترنتی فعال می تواند روابط تجاری و صمیمانه شما با کاربران و مشتریان را تا حد قابل توجهی بهبود ببخشد. همچنین، شما با فعالیت آنلاین می توانید روابط آفلاین مثل برخورد با مشتریان ثابت و . . . را نیز گسترش دهید .اما با فعالیت آفلاین نمی توانید مشتریان آنلاین را جذب کنید.

داشتن یک وب سایت بد و نا مناسب

 یک Impression First تأثیر اولیه یا همان وب سایت خوب وب سایتی است که نه تنها از لحاظ ظاهری دلپذیر و جذاب باشد، بلکه از لحاظ اطالع رسانی و یا به عبارتی از لحاظ جامع بودن نیز تکامل یافته باشد. اولین دلیل ایجاد یک وب سایت، پل ارتباطی برای درج اطالعات و پیام های شما برای مخاطبین شماست. در نتیجه باید از اینکه وب سایت شما پیام های الزم را به خوبی و بدون پیچیدگی به آگاهی کاربر می رساند اطمینان حاصل کنید.

تصویرسازی های قوی و گیرا، محتوای با کیفیت و سرعت بالای بارگزاری مهمترین نکات ارزیابی یک وب سایت در نگاه اول می باشند. در مقابل، از پیچیدگی و قرار دادن آیتم های زیاد خودداری کنید. از رنگ آمیزی های تند و استفاده از عکس های سنگین، منوهای بی اهمیت و بخش های اضافی پرهیز کنید. این تأثیر اولیه برای جذاب به نظر رسیدن برند شما در دید کاربران بسیار مهم است و کاربران بیشترین برداشت خود را در همین برخورد اول خواهند داشت. این موضوع از جمله مسائلی است که قربانیان زیادی .دارد و تجارت های کوچکی که به آن توجه نکرده اند محکوم به شکست شده اند.

وب سایت هایی که برای موبایل ها بهینه سازی نشده اند

طبق گزارشات به دست آمده، نزدیک به 50 %از بازدیدهای جهانی وب سایت ها در سال 2017 توسط موبایل ها صورت گرفته است. همچنین پیش بینی می شود تا پایان سال 2019 تعداد دارندگان موبایل های هوشمند به بیش از 5.2 میلیارد نفر برسد! با این اعداد و ارقام، دیگر لازم به توضیح این نیست که چرا هر تجارتی باید مبحث موبایل مارکتینگ را جدی گرفته و وب سایت خود را برای کاربران موبایلی بهینه سازی کند. اما با این همه، اغلب تجارت های کوچک و نوپا به این مسئله توجه نمی کنند و با همین بی توجهی نیمی از بازدیدهای مهم خود را به چالشی جبران ناپذیر می کشند .

استفاده از تبلیغات بهینه سازی نشده برای دستگاه های مختلف

این مورد را به خاطر داشته باشید که رفتار کاربران موبایلی با کاربران دسکتاپی در بحث جستجو و وب گردی متفاوت خواهد بود. کاربران سیستم های خانگی و دسکتاپی و همچنین دارندگان تبلت ها شرایطی مشابه را دارند. این کاربران در اغلب موارد از وب گردی و جستجو در موتورهای جستجو به دنبال کسب اطلاعات بیشتری هستند و معمولا مقدار محتوای جستجو شده برای این افراد .تفاوت زیادی ندارد. در طرف دیگر، کاربران موبایلی خواهان دستیابی به نتایج سریع هستند.

در نتیجه با این نکات، می توان گفت که شما باید برای نمایش تبلیغات به هر دو گروه به صورت مجزا فکری کرده باشید. این یعنی باید تبلیغات خود را به صورت مناسب و با توجه به دستگاه های کاربران بهینه سازی کنید تا نتیجه کامل را بگیرید. طبق نتایج به دست آمده، تبلیغات بهینه سازی شده برای موبایل ها از بازخورد بهتری برخوردار بوده اند. بنابراین سعی کنید تبلیغات انحصاری خاصی را برای نسخه موبایلی وب سایت خود در نظر بگیرید.

حضور نداشتن و در دسترس نبودن

از جمله رفتارهای رایج و همیشگی کاربران برای اعتماد پیدا کردن به شما و همچنین برطرف کردن ابهامات و سؤال های احتمالی، کسب و پل ارتباطی بین شما با آن ها می باشد. اگر به این خواسته کاربران جامه ی عمل بپوشانید، یک قدم بسیار حیاتی در پیشرفت به منظور برقراری ارتباط با کار اینترنتی خود برداشته اید، در نظر داشته باشید تا از پلت فرم های مختلف و شبکه های اجتماعی کاربران استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می شود تا یک پشتیبانی آنلاین برای آن ها راه اندازی کنید تا بتوانند در کمترین زمان ممکن با .شما ارتباط برقرار کنند.

شما با ایجاد راه های ارتباطی مختلف، تجارت خود را بیدار نگه داشته و خودتان را در دسترس کاربران قرار می دهید. فراموش نکنید که شما باید همیشه به عنوان یک پشتیبان لحظه ای در دسترس باشید نه اینکه کاربران را مجبور به برقراری ارتباط با خودتان کنید. این مشکل از جمله اشتباهاتی است که برخی وب مشتری های جدید انجام می دهند. به عنوان مثال، باز شدن پنجره چت جدید به محض ورود کاربران به وب سایت از جمله این اشتباهات است. این کار اجازه تصمیم گیری کاربران را صلب می کند.

SEO

فرآیندی است که با کمک آن می توانید حضور خود را در بین وب سایت ها و نتایج داخلی یک کشور یا SEO Local سئوی محلی یا یک زبان خاص تضمین کنید. طبق نتایج یک تحقیق و نظرسنجی، نزدیک به 90 %از افراد مشارکت کننده در آن گفته اند که آن ها حداقل هفته ای یک بار در مورد یکی از تجارت های محلی یا داخلی در اینترنت به جستجو می پردازند. این حجم از مشارکت .و کاربران ندارید هیچ شانسی برای جذب مشتری SEO کاربران در این زمینه ثابت می کند که شما بدون توجه به مقوله شما در کشور خودتان )از دید موتورهای جستجو( کمک می مسلماً را دنبال کنید. یک SEO Global کند. اگر در نظر دارید در سطح جهانی نیز اعتبار کسب کنید، باید فرآیندهای سئوی جهانی یا کمپین موفق سئو نیاز به انجام کارهای زیادی دارد که نمی توان همه آن ها را در این مقاله ذکر کرد. اما مهمترین آن ها استفاده از کلمات کلیدی، بهینه سازی متاتگ ها، افزایش سرعت بارگزاری صفحات، اضافه کردن نقشه سایت، اضافه کردن مشخصات گوگل و ... می باشند.

منبع : https://modireweb.com/