برنامه ریزی برای نوآوری؛ محصول نهایی خلاقیت
همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، نوآوری، محصول و برآیند فرآیند خلاقانه یک تیم کاری محسوب می شود. نوآوری، عبارت است از اجرایی کردن بهترین گزینهای که از میان گزینه های متعدد موجود سربر آورده است. بنابراین، پس از غربال گزینه ها و ایده های مطرح شده و اتفاق نظر روی بهترین گزینه زمان آن فرا میرسد تا به این مساله فکر کنید که چگونه می توان گزینه خلاقانه برگزیده را اجرایی کرد. در این مرحله شما باید سوالات زیر را با اعضای تیم تان مطرح سازید:
- ما برای اجرای ایده مورد نظرمان به کمک چه کسانی نیاز داریم؟
- چرا ما به کمک این افراد نیاز هست؟
- ما برای اجرایی کردن ایده خود به چه منابعی – شامل پول، فضای اداری و تجهیزات – نیاز داریم؟
- چگونه در تامین منابع مورد نیاز خود اقدام بعمل آوریم؟
- چه کسانی امکان دارد در برابر اجرایی شدن ایده ما مقاومت کنند و چرا؟ (به عنوان مثال: آیا این احتمال نیست که مدیر خط تولید دیگری در درون شرکت ما محصول جدید ما را به عنوان یک تهدید یا عامل مخرب قلمداد کند؟)
- ما چگونه میتوانیم بر مقاومت ها و عوامل بازدارنده در برابر محصول جدیدمان غلبه کنیم؟
- اقدامات کوتاه مدت و بلندمدتی که برای اجرای موفقیت آمیز ایده خلاقانه ما مورد نیاز است، کدام هستند؟
- هر کدام از اقدامات لازم برای اجرایی کردن ایده خلاقانه باید در چه زمانی و توسط چه کسی صورت گیرد؟
- ما چگونه میتوانیم اجرای موفقیت آمیز پروژه خود را ارزیابی و سنجش کنیم؟ (به عنوان مثال، آیا فروش محصول جدیدمان ظرف مدتی معین به حد مشخصی می رسد؟)
- پاسخ دقیق به این پرسشها میتواند کمک شایانی به شما و تیم تان کرده که به اطمینان برسید ایده خلاقانه و ارزشمندی که از سوی گروه تان تولید شده به ارائه محصول با خدمتی جدید توسط شرکت متبوع شما منتهی شود.
منبع : https://www.eligasht.com/Blog/learning/
دیدگاه خود را بنویسید